Koningsdag 2017

Oranjevereniging Schalkwijk

Copyright © All Rights Reserved

Koningsdag 2017

Wat hebben wij toch nog een geluk gehad met het weer. Natte sneeuw, kou en regen werd ons voorgeschoteld. We hebben het echter droog gehouden, het zonnetje kwam er zo af en toe eventjes door en de kou viel mee.

Kaarten

Ook dit jaar begonnen we al vroeg met het kaarten. Om 10.00 uur druppelden de eersten al binnen. Met 8 tafels vol was de opkomst geweldig te noemen. Er werd fanatiek gekaart en na een lekkere kop soep en een broodje werden uiteindelijk de prijzen verdeeld.

Wilhelmus

Vanaf 13 uur werd het langzaamaan drukker in de feesttent, maar de meeste mensen lieten zich pas zien tijdens de toespraak van onze Burgemeester de Jong. Het Wilhelmus klonk dit jaar luid en duidelijk door het geluid van dweilorkest De Draadnagels.

Verder was er op het feestterrein weer veel te beleven en te doen.

Dansen

Een nieuwe ervaring werd ons dit jaar geboden. Dansen in een stille disco onder leiding van onze DJ Bram. Jong en oud probeerden deze bijzondere disco uit en waren zeer enthousiast.

Maar ook in de feesttent kon er heerlijk gedanst worden. De Blasterbro's zorgden wederom voor muzikale gezelligheid.

Springen, rijden en knutselen

Buiten op het feestterrein hadden we dit jaar 2 prachtige springkussens neergezet. Een klein taartje voor de allerkleinsten onder ons en een groot schip voor de grotere kinderen. Ondertussen konden de kinderen in de feesttent een prachtig zandschilderij maken.

En wat een fantastische ritjes konden er worden gemaakt op de pony's. Voor vele kinderen werd er een droom waar gemaakt. Als je niet van echte dieren houdt was er de mogelijkheid een ritje te maken op de dierenkarts. Een koe, leeuw, koala, paard en stier zorgden voor urenlang plezier en de echte kartbaan maakte het feest compleet.

Voetbal

Voetballen blijft de meest favoriete sport in Nederland en dus ook in Schalkwijk. We hadden daarom dit jaar een prachtig opblaasbaar voetbalveld klaar staan waar volop in werd gevoetbald.

Drones

Wat een spektakel werd ons geboden door de demonstratie van drones en modelvliegtuigen. Verschillende maten en soorten vlogen de Schalkwijkse lucht in en boden ons een blik vanuit de lucht op ons feestterrein.

Eten

Voor de inwendige mens werd ook weer gezorgd. Ook dit jaar waren de burgertrutjes aanwezig met allerlei lekkers.

10.00 uur              kaarten

13.00 uur              terrein open voor iedereen

Ritje op een pony

Prachtige Springkussens