Donateur

Oranjevereniging Schalkwijk

Copyright © All Rights Reserved

Donateur worden?

Draagt u ons een warm hart toe? Wordt donateur!

Historie

De Oranjevereniging Schalkwijk heeft  tot 2013 altijd subsidie ontvangen van de gemeente Houten om activiteiten voor jong en oud te organiseren als verlengstuk van de landelijk/gemeentelijke activiteiten te weten: Koningsdag, 4 mei (Dodenherdenking) en eenmaal in de vijf jaar 5 mei (Bevrijdingsdag). Tezamen met de opbrengst uit verkoop tijdens  de activiteit heeft de Oranjevereniging de begroting altijd rond kunnen maken.  Hierbij is een reservering opgebouwd om minimaal een jaar financieel op te kunnen vangen, indien dit nodig mocht zijn, als gevolg van onvoorziene omstandigheden.

• In verband met bezuinigingen van de  gemeente Houten is de subsidie 2015 aanzienlijk minder dan voorgaande jaren.

Toekomst

De Oranjevereniging Schalkwijk krijgt voor 2015 ongeveer 45% minder subsidie dan ten opzichte van vorig jaar. Maar er wordt wel verwacht dat er in 2015 een Koningsdag en Bevrijdingsdag wordt georganiseerd. In verband met de teruglopende subsidie van de gemeente Houten heeft de Oranjevereniging Schalkwijk moeten nadenken over een andere bron van inkomsten. Het door ons in 2014 georganiseerde Koningsbal is hier een voorbeeld van.

Helaas vervangt de opbrengst  hiervan niet het door de gemeente bezuinigde subsidiedeel. Het actief benaderen van sponsoren heeft niet onze voorkeur aangezien het aantal middenstanders beperkt is in Schalkwijk en wij geen concurrentie willen zijn van de overige sport- en andere verenigingen. Toch zoeken ook wij naar mogelijkheden om onze activiteiten te continueren. Wij hebben daarom gekozen voor het donateurschap.

Donateur worden?

Draagt u ons een warm hart toe dan verwelkomen wij u graag als donateur. U kunt uw gift overmaken op het rekeningnummer NL15 RABO 03575 07738 ten name van Oranjevereniging Schalkwijk.

Mocht u als bedrijf een factuur willen ontvangen voor uw gift of wilt u een gift in “natura” schenken dan kunt u dit aangeven per email: info@oranjeverenigingschalkwijk.nl of hiervoor één van onze bestuursleden benaderen.

• Van de subidie organiseren wij jaarlijks de Koningsdag, 4 mei (dodenherdenking) en eenmaal in de vijf jaar Bevrijdingsdag.
  • Opbrengst Koningsbal vervangt helaas niet het door de gemeente bezuinigde subsidiedeel.

• Actieve benadering middenstand Schalkwijk heeft niet onze voorkeur. Wij willen geen concurrentie zijn van overig sport- en andere verenigingen.

• Dus wordt DONATEUR !