5 mei 2015

Oranjevereniging Schalkwijk

Copyright © All Rights Reserved

Bevrijdingsdag 5 mei

Heel veel werk voorbereid.....

Wij hadden een schitterende locatie, we hadden een programma wat klopte en we hadden ontzettend veel medewerking vanuit de buurten. Maar het weer kun je niet plannen........ Toch kijken we met veel plezier terug op Bevrijdingsdag 2015 in Schalkwijk. Helaas is het middagprogramma, vanwege het slechte weer, letterlijk en figuurlijk in het water gevallen. En daarmee is ontzettend veel werk in de buurten (bijna) voor niets geweest. Dat vinden we allemaal heel erg vervelend en jammer. Maar misschien is het een exta reden om dit jaar met je buurt toch weer een buurt BBQ te organiseren.

Legervoertuigen: Keep Them Rolling

Het ochtendprogramma stond in het teken van "het verleden". De oude legervoertuigen, die in de ochtend door Schalkwijk reden, riepen een sfeer op van 70 jaar terug. Enthousiast werden de voertuigen otnvangen en het was een prachtig gezicht. Bij het fort werd door leerlingen van groep 8 en burgemeester Wouter de Jong het bevrijdingsvuur (uit Wageningen) aangestoken.

Dorpslunch

De dorpslunch met circa 500 deelnemers, werd door vele aanwezigen wel als hoogtepuntje ervaren. Prachtig om met zoveel mensen op een unieke locatie gezamenlijk een lunch te nuttigen.

Buurtspelen "verregend"

De buurthoofden van de verschillende buurten zijn een aantal keren bij elkaar geweest. We vinden het ontzettend fijn dat zoveel buurten echt veel moeite hebben gedaan om een bijdrage te leveren aan ons feest. Er zijn prachtige en zeer creatieve kunstwerken gemaakt,  er is veel energie gestoken in het ontwerp van de buurtvlaggen en ook de bruggen en wijken waren prachtig versierd. En niet in de laatste plaats waren er schitterende spelen voorbereid. Wat is het dan bijzonder jammer dat we vanwege het weer hier zeer beperkt gebruik van hebben kunnen maken. U zult waarschijnlijk begrip hebben voor het besluit om de spelen niet door te laten gaan. Maar wat is het jammer van alle voorbereidingen, tijd en geld, dat we hiervan te weinig hebben kunnen genieten.

Dank !

Heel veel dank dat u allen zo actief hebt deelgenomen. En we hopen dat u, net als wij, toch met plezier terugkijkt op een mooie dag.

Leuke links: Omroep Houten: http://omroephouten.nl/houtense-verhalen/article/7710412/optocht-voertuigen-tweede-wereldoorlog-schalkwijk/

Philip van Roosmalen: https://www.youtube.com/watch?v=hFFcTmFEv0M

Foto's: https://picasaweb.google.com/.Bevrijdingsdag2015

foto: Jos Vulto

5 mei 2015

Foto's: Bas Ruijgers, Annie Miltenburg, Dirk Dekker

Onze  doelstelling is om een breed gedragen dorpsgebeuren te organiseren, waarbij jong en oud elkaar ontmoeten en ook met elkaar aan de slag gaat.

Programma 2015

• 09.30 uur aankomst Keep them Rolling bij het Monument in Schalkwijk.

• Rit vervolgen, over het spoor Provincialeweg, Pothuizerweg, over het spoor Achterdijk.

• 10.15 uur aankomst bij het Werk aan de Groeneweg.

• 10.30 uur presentatie over de oorlogsvoertuigen.

• 11.15 uur vertrek Keep them Rolling.

• 12.00 uur dorpslunch voor alle buurten met het zangtrio D-Licious.

• 13.00 uur start Zeskamp.

• 15.00 uur einde Zeskamp.

• Aansluitend feest met DJ Chris

• 19.00 uur einde feestdag.

Prijswinnaars 2015

Winnaar bruggen: De Brink

Winnaar kunstwerken: De Lekdijk

Winnaar spel: De Heul

Winnaar vlag: De Wickenburghselaan

5 mei 2010

Hieronder een sfeerimpressie van Bevrijdingsdag 2010. Alle foto's zijn onderaan deze pagina te openen.